بررسی علت نشتی آب از یخچال فریزر و ساید بای ساید
بررسی علت نشتی آب از یخچال فریزر و ساید بای ساید

تاریخ انتشار : 1401/3/7/ نمایش : 445 / نظرات : 0

یخچال ها ممکن است از مکان های مختلفی نشتی آب پیدا کنند ، خوشبختانه با مطالعه راهنمای حل مشکل نشت آب از یخچال فریزر و ساید بای ساید که برای شما آماده کرده ایم میتوانید آن را رفع کنید. نشتی آب از یخچال فریزر و ساید بای ساید دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به رفع مشکل نشتی آب ؛ توسط تعمیرکار آقازاده سرویس و آموزش راهنمای تصویری پرداخته ایم.

3 علت نشت آب از یخچال فریزر

در این قسمت با استفاده از دانش و تجربه تعمیرکار آقازاده سرویس به علت نشت آب از یخچال فریزر میپردازیم ، ابتدا به شما توضیح میدهیم که نشتی آب از یخچال فریزر در کدام قسمت ها میباشد:

  1. اولین دلیل نشتی آب از یخچال فریزر در قسمت درین ( فاضلاب ) میباشد.
  2. دومین دلیل نشتی آب از یخچال فریزر در قسمت پشت یخچال میباشد.
  3. سومین دلیل نشتی آب از یخچال فریزر از قسمت شیر آب ورودی تا از زیر و بدنه یخچال میباشد.

علت نشتی آب از قسمت فاضلاب یخچال

  • در انتهای دیواره یخچال سوراخ تخلیه آب یخچال تعبیه شده است.
  • این سوراخ به نام فاضلاب یخچال میباشد.
  • به دلیل ماندن ته مانده غذا یا جرم  ، گرفتگی در فاضلاب یخچال ایجاد میشود.
  • اگر مسیر فاضلاب یخچال گرفته شود ؛ آب به کف یخچال سرازیر میشود.
  • برای رفع این مشکل همیشه قسمت ناودانی یخچال( سوراخ فاضلاب تعبیه شده در داخل یخچال ) را تمیز نمایید.
  • ابتدا با استفاده از یک میله بسیار نازک گرفتگی را برطرف نمایید.

تعمیر یخچال اسنوا در کرج - تعمیر یخچال اسنوا در فردیس - تعمیر یخچال اسنوا در مهرشهر - تعمیر یخچال اسنوا در محمدشهر - تعمیر یخچال اسنوا در گوهردشت - تعمیر یخچال اسنوا در ملارد تعمیر لوازم خانگی یخچال اسنوا در کرج - تعمیر یخچال اسنوا درکیانمهر - تعمیر یخچال اسنوا در کمالشهر - تعمیر یخچال اسنوا در حصارک - تعمیر یخچال اسنوا در گلشهر - تعمیر یخچال اسنوا در شاهین ویلا - تعمیر یخچال اسنوا در دهقان ویلا - تعمیر یخچال اسنوا در جهانشهر - تعمیر یخچال اسنوا در آزادگان - تعمیر یخچال اسنوا در عظیمیه - تعمیر یخچال اسنوا در صفادشت - تعمیر یخچال اسنوا در ماهدشت - تعمیر یخچال اسنوا در مشکین دشت - تعمیر یخچال اسنوا در مارلیک - تعمیر یخچال اسنوا در کلاک - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک خاتم - تعمیر یخچال اسنوا در گرمدره - تعمیر یخچال اسنوا در جهان نما - تعمیر یخچال اسنوا در خلج آباد - تعمیر یخچال اسنوا در مصباح - تعمیر یخچال اسنوا در مهرویلا - تعمیر یخچال اسنوا در باغستان - تعمیر یخچال اسنوا در سرآسیاب - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک بنفشه - تعمیر یخچال اسنوا در حسین آباد راه آهن - تعمیر یخچال اسنوا در سرحدآباد - تعمیر یخچال اسنوا در آق تپه - تعمیر یخچال اسنوا در اندیشه - تعمیر یخچال اسنوا در شهریار - تعمیر یخچال اسنوا در استاندارد - تعمیر یخچال اسنوا در رزکان - تعمیر یخچال اسنوا در واریان شهر - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک بعثت - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک مهندسی زراعی - تعمیر یخچال اسنوا در شیخ آباد - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک نهال و بذر - تعمیر یخچال اسنوا در دولت آباد - تعمیر یخچال اسنوا در آسیاب برجی - تعمیر یخچال اسنوا در میدان فهمیده - تعمیر یخچال اسنوا در کوی کارمندان - تعمیر یخچال اسنوا در اسلام آباد - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک یاس - تعمیر یخچال اسنوا در میانجاده - تعمیر یخچال اسنوا در حیدرآباد - تعمیر یخچال اسنوا در بلوار حدادی - تعمیر یخچال اسنوا در ساسانی - تعمیر یخچال اسنوا در شهرک ابریشم - تعمیر یخچال اسنوا در گلدشت - تعمیر یخچال اسنوا در پیشاهنگی

دلیل نشتی آب در قسمت پشت یخچال فریزر

  • پشت یخچال شیلنگی تعبیه شده است که انتهای آن روی موتور میباشد.
  • بدین منظور روی موتور یخچال یک کاسه تعبیه شده است که تجمع آب ها در آن قسمت جمع شود.
  • در نهایت به دلیل گرمای کمپرسور ، آب داخل کاسه تبخیر میشود.
  • اگر آن شیلنگ سوراخ باشد ؛ باعث آبریزی در قسمت پشت یخچال میشود.
  • همچنین دقت نمایید که کایه تعبیه شده بر روی کمپرسور به دلیل پوسیدگی و مستهلک شدن ؛ سوراخ میشود که در نهایت منجر به آبریزی در قسمت پشت یخچال میشود.
  • سپس در آن قسمت آب جوش بریزید.

علت نشت آب از شیر ورودی تا زیر و بدنه ساید بای ساید

  • در مدل ساید بای ساید هایی که آبریز دار میباشند و از یخچال به شیر ورودی آب یک شیلنگ متصل است ، احتمال آبریزی وجود دارد.
  • این شیلنگ معمولا در بدنه یخچال تعبیه شده است.
  • برای رفع مشکل نشتی آب در ساید بای ساید ؛ ابتدا مسیر شیلنگ را دنبال نمایید تا پارگی نداشته باشد.
  • در صورت پارگی با استفاده از قطعه ای به نام فیتینگ ، قسمت پارگی را متصل نمایید.
  • اگر پارگی در قسمتی از شیلنگ رخ دهد که در داخل درب واقع شده است ، باید لاینر درب شکافته شود ، فوم ها را بتراشید و مشکل پارگی را برطرف نمایید.

رای جلوگیری از نشت آب یا آبریزی در یخچال فریزر چه باید کرد؟

برای جلوگیری از نشتی آب در یخچال فریزر به توصیه های زیر توجه نمایید:

  1. به نظافت یخچال اهمیت دهید.
  2. چک نمایید تا مواد غذایی در داخل یخچال یا فریزر نریخته باشد.
  3. لکه های داخل یخچال را پاک نمایید تا از جرم گرفتن جلوگیری شود.
  4. لوله تخلیه اب یخچال یا درین را بررسی نمایید تا گرفتگی نداشته باشد.
  5. اگر کاسه تعبیه شده روی موتور آسیب دیده یا پوسیده شده است ؛ سریعا اقدام به تعویض نمایید.
  6. هر سه ماه یک بار ؛ بست شیلنگ پشت یخچال را باز نمایید و سپس درون آن فوت محکم کنید و در نهایت با آب جوش شیلنگ را از هرگونه گرفتگی برطرف نمایید.
  7. هر سه ماه یکبار قسمت فاضلاب داخل یخچال را با یک میله باریک و آب جوش تمیز نمایید.

فاضلاب یخچال ( درین ) در انتهای دیواره یخچال قرار گرفته است.

حل مشکل نشتی آب از یخچال فریزر باید توسط تعمیرکار مربوطه انجام شود ، ما در اینجا به آموزش این موضوع پرداختیم ، ولی لازم است بدانید که برای رفع عیب نشتی آب از یخچال فریزر حتما از خدمات تعمیرکار آموزش دیده بهره مند شوید ، آقازاده سرویس با شعبات مختلف در سراسر تهران آماده خدمت به شما عزیزان میباشد.

تعمیر ساید اسنوا در کرج - تعمیر ساید اسنوا در فردیس - تعمیر ساید اسنوا در مهرشهر - تعمیر ساید اسنوا در محمدشهر - تعمیر ساید اسنوا در گوهردشت - تعمیر ساید اسنوا در ملارد تعمیر لوازم خانگی اسنوا در کرج - تعمیر ساید اسنوا درکیانمهر - تعمیر ساید اسنوا در کمالشهر - تعمیر ساید اسنوا در حصارک - تعمیر ساید اسنوا در گلشهر - تعمیر ساید اسنوا در شاهین ویلا - تعمیر ساید اسنوا در دهقان ویلا - تعمیر ساید اسنوا در جهانشهر - تعمیر ساید اسنوا در آزادگان - تعمیر ساید اسنوا در عظیمیه - تعمیر ساید اسنوا در صفادشت - تعمیر ساید اسنوا در ماهدشت - تعمیر ساید اسنوا در مشکین دشت - تعمیر ساید اسنوا در مارلیک - تعمیر ساید اسنوا در کلاک - تعمیر ساید اسنوا در شهرک خاتم - تعمیر ساید اسنوا در گرمدره - تعمیر ساید اسنوا در جهان نما - تعمیر ساید اسنوا در خلج آباد - تعمیر ساید اسنوا در مصباح - تعمیر ساید اسنوا در مهرویلا - تعمیر ساید اسنوا در باغستان - تعمیر ساید اسنوا در سرآسیاب - تعمیر ساید اسنوا در شهرک بنفشه - تعمیر ساید اسنوا در حسین آباد راه آهن - تعمیر ساید اسنوا در سرحدآباد - تعمیر ساید اسنوا در آق تپه - تعمیر ساید اسنوا در اندیشه - تعمیر ساید اسنوا در شهریار - تعمیر ساید اسنوا در استاندارد - تعمیر ساید اسنوا در رزکان - تعمیر ساید اسنوا در واریان شهر - تعمیر ساید اسنوا در شهرک بعثت - تعمیر ساید اسنوا در شهرک مهندسی زراعی - تعمیر ساید اسنوا در شیخ آباد - تعمیر ساید اسنوا در شهرک نهال و بذر - تعمیر ساید اسنوا در دولت آباد - تعمیر ساید اسنوا در آسیاب برجی - تعمیر ساید اسنوا در میدان فهمیده - تعمیر ساید اسنوا در کوی کارمندان - تعمیر ساید اسنوا در اسلام آباد - تعمیر ساید اسنوا در شهرک یاس - تعمیر ساید اسنوا در میانجاده - تعمیر ساید اسنوا در حیدرآباد - تعمیر ساید اسنوا در بلوار حدادی - تعمیر ساید اسنوا در ساسانی - تعمیر ساید اسنوا در شهرک ابریشم - تعمیر ساید اسنوا در گلدشت - تعمیر ساید اسنوا در پیشاهنگی

 

دلیل نشت یا ریختن آب از یخچال یا فریزر از زبان تعمیرکار آقازاده سرویس

اگر به دنبال دلیل نشت آب از یخچال یا فریزر هستید، در ابتدا باید توجه داشته باشید که آی در کدام ناحیه میریزد تا اقدام به عیب یابی و رفع این مشکل نمایید.

  1. مشکل ریختن آب از زیر فریزر را دارید؟
  2. آیا به دنبال عیب یابی مشکل ریختن آب روی موتور یخچال هستید؟
  3. علت آب ریختن از یخچال چیست؟
  4. چرا  فریزر آب میده؟

تعمیرکار آقازاده سرویس برای اینکه بتوانید در منزل به رفع مشکل آبریزی یخچال فریزر خود بپردازید، در ادامه مقاله به تمام 4 سوال بالا پاسخ خواهد داد.

علت نشت آب از زیر فریزر چیست؟

اگر از زیر فریزر آب میریزد، موارد زیر را بررسی نمایید تا با تمام علت های نشت آب از زیر فریزر مطلع شوید.

  • بعضی از فریزرها دارای یک المنت در کف میباشند که وظیفه آن آب کردن برفک  و کمک به عمل برفک زدایی یا همان دیفراست میباشد.
  • اگر المنت خراب شده باشد و یا به عبارتی سوخته باشد، با مشکل نشت آب در زیر فریزر مواجه خواهید شد.
  • اگر در انتهای دیواره فریزر، یک سوراخ میبینید؛ بدانید که اسم آن سوراخ، لوله فاضلاب میباشد و اگر این لوله گرفتگی داشته باشد، منجر به آب دادن در فریزر میشود.

برای رفع مشکل نشت آب از زیر فریزر، ابتدا اطمینان حاصل نمایید تا المنت کف سالم باشد و سپس چک نمایید تا لوله فاضلاب گرفتگی نداشته باشد.

علت ریختن آب روی موتور یخچال از چیست؟

چرا آب روی موتور یخچال میریزه؟ دلیل پر شدن آب کاسه روی کمپرسور یخچال چیست؟

یخچال وظیفه سرد و یا خنک نگه داشتن مواد غذایی را بر عهده دارد. در این فرایند سرما سازی، برفک ایجاد میشود و در مدل های الکترونیکی، قطعات دیفراست وظیفه برفک زدایی را بر عهده دارند. برفک های آب شده از طریق لوله فاضلاب خارج میشوند و بر روی کاسه موتور یخچال سر ریز میشوند و در نهایت با کارکرد کمپرسور و دمای به وجود آمده، آب روی کاسه موتور تبخیر میشود و شما آبی بر روی کاسه نمیبینید. اما بعضی موقع ها به دلیل تداخل در سیستم برفک زدایی، آب شدن برفک ها مکرر انجام میشود و آب کاسه موتور بیش از حد معمول پر میشود و دمای کمپرسور توان تبخیر کردن آب کاسه روی موتور را ندارد و آب از آن قسمت سر ریز میشود.

حالا که با علت ریختن آب روی موتور یخچال آشنا شدید، بریم سراغ مشکل آب ریختن از یخچال.

دلیل آب ریختن از یخچال

آب ریختن از یخچال، مفهوم فنی ندارد. اما در نظر داشته باشید که بعضی از یخچال فریزر ها دارای آبسرد کن میباشند و اگر پدال آبسردکن مشکلی داشته باشد، از آن قسمت آبریزی مشاهده میکنید. یک مشکل دیگر هم که بسیاری از کاربران فکر میکنند، یخچال نشت آب کرده، این میباشد که؛ به علت عرق کردن یخچال، قطره های آب از داخل کابین یخچال میریزد. که این مشکل مربوط به کم شدن برودت است و ارتباطی با نشت آب از یخچال ندارد.

تعمیر لباسشویی اسنوا در کرج - تعمیر لباسشویی اسنوا در فردیس - تعمیر لباسشویی اسنوا در مهرشهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در محمدشهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در گوهردشت - تعمیر لباسشویی اسنوا در ملارد تعمیر لوازم خانگی اسنوا در کرج - تعمیر لباسشویی اسنوا درکیانمهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در کمالشهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در حصارک - تعمیر لباسشویی اسنوا در گلشهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در شاهین ویلا - تعمیر لباسشویی اسنوا در دهقان ویلا - تعمیر لباسشویی اسنوا در جهانشهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در آزادگان - تعمیر لباسشویی اسنوا در عظیمیه - تعمیر لباسشویی اسنوا در صفادشت - تعمیر لباسشویی اسنوا در ماهدشت - تعمیر لباسشویی اسنوا در مشکین دشت - تعمیر لباسشویی اسنوا در مارلیک - تعمیر لباسشویی اسنوا در کلاک - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک خاتم - تعمیر لباسشویی اسنوا در گرمدره - تعمیر لباسشویی اسنوا در جهان نما - تعمیر لباسشویی اسنوا در خلج آباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در مصباح - تعمیر لباسشویی اسنوا در مهرویلا - تعمیر لباسشویی اسنوا در باغستان - تعمیر لباسشویی اسنوا در سرآسیاب - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک بنفشه - تعمیر لباسشویی اسنوا در حسین آباد راه آهن - تعمیر لباسشویی اسنوا در سرحدآباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در آق تپه - تعمیر لباسشویی اسنوا در اندیشه - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهریار - تعمیر لباسشویی اسنوا در استاندارد - تعمیر لباسشویی اسنوا در رزکان - تعمیر لباسشویی اسنوا در واریان شهر - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک بعثت - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک مهندسی زراعی - تعمیر لباسشویی اسنوا در شیخ آباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک نهال و بذر - تعمیر لباسشویی اسنوا در دولت آباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در آسیاب برجی - تعمیر لباسشویی اسنوا در میدان فهمیده - تعمیر لباسشویی اسنوا در کوی کارمندان - تعمیر لباسشویی اسنوا در اسلام آباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک یاس - تعمیر لباسشویی اسنوا در میانجاده - تعمیر لباسشویی اسنوا در حیدرآباد - تعمیر لباسشویی اسنوا در بلوار حدادی - تعمیر لباسشویی اسنوا در ساسانی - تعمیر لباسشویی اسنوا در شهرک ابریشم - تعمیر لباسشویی اسنوا در گلدشت - تعمیر لباسشویی اسنوا در پیشاهنگی

 

علت آب دادن فریزر چیست؟

علت آب دادن فریزر به دو مشکل زیر مرتبط میباشد:

  1. همانطور که در بالا توضیح دادیم، بعد از عملیات برفک زدایی، آب حاصله از طریق لوله فاضلاب به بیرون تخلیه میشود. اگر لوله فاضلاب گرفته باشد، آب برگشت میخورد و شما با مشکل نشت آب در فریزر مواجه خواهید شد.
  2. با کم شدن برودت داخل فریزر، بدنه فریزر عرق میکند و فکر میکنید با مشکل آب دادن فریزر مواجه شده اید. اما این مشکل مربوط معیوب شدن قطعات دیفراست و یا کمپرسور است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر